//

Ce nu stiam despre sare

Mulți am folosit, poate, sare cu generozitate până acum. Sarea este prezentă pe masa oricărui restaurant, și, cu siguranță, și la noi în bucătărie. Și eu am crezut până de curând că, neavând calorii, are totuși puterea de a transforma mâncărurile fade într-unele gustoase. Ei bine, informațiile pe care le-am aflat din literatura de specialiate mi-au contrazis complet convingerile. Prea multă sare, în special tipul nepotrivit de sare, ne poate deturna mult de la atingerea standardelor de slăbire și frumusețe. Sarea joacă un rol important în apariția bolilor de inimă, a hipertensiunii, a bolilor de rinichi.

Nu putem vorbi despre un consum moderat când este vorba despre sarea de masă, care este, de fapt, clorură de sodiu modificată. E o otravă pentru organismul nostru și ideal ar fi sa o eliminăm complet din alimenație. Este o moleculă biologic incompletă, care se “hrănește” cu calciul și alte minerale din corp, din cauza căreia le eliminăm prin urină. Sarea de masă este un ingredient mort, uscat în cuptoare la temperaturi foarte mari, extrem de toxică pentru organism. Sarea de masa creează și “grăsimea falsă”, care ne face să arătăm umflați și mai grași decât în realitate.

Cu multă moderație, putem folosi sare de mare de bună calitate, cum ar fi sare din Marea Celtică sau de Himalaya, la anumite preparate. Aceste tipuri de sare sunt uscate la soare și la vânt, așa că sunt brute și conțin enzime, în jur de 70 de minerale și oligoelemente. Printre aceste minerale se numără și magneziul, care participă la peste 300 de modalități de detoxifiere a organismului și este prezent în sare atît timp cât aceasta are umiditate (verificați eticheta pentru a fi siguri că sarea a fost uscată la soare și vânt). Tipurile de sare mai ieftină pot fi din cele uscate în cuptoare la temperaturi foarte înalte.

Cu cât folosim mai puțină sare propriu-zisă, cu atât mai bine. O cantitate de 1-1,5 grame de sodiu pe zi  este o cantitate adecvată. Mulți suntem obișnuiți cu gustul sărat, pentru că mâncăm multe alimente procesate care conțin multă sare. Pe măsură ce renunțăm la acestea și mâncăm tot mai multă hrană naturală, capacitatea de a detecta gusturi și aorme se va mări și nu vom mai duce deloc dorul sării din mâncare.

Sursă articol: Kimberly Snider – Frumusețe prin detoxifiere

Sursa imagine
(CC) by 2.0 via Flickr

Salts by Larry Hoffman.

           

Write a Reply or Comment:

Slabesc Frumos

Fashion

Recomandari:

Support us!

If you like this site please help and make click on any of these buttons!