//

Dieta Disociata Montignac – Principii

Dieta Disociata Montignac este metoda prin care putem ajuta organismul sa piarda in greutate prin reducerea secretiei de insulina. Procesul de depozitare a grasimilor este blocat si se activeaza procesului de ardere al grasimilor.

Teoria din spatele intrebarii “De ce ne ingrasam?” consta in asocierea de Lipide – Glucide Rele impreuna cu o posibila functionare defectuoasa a pancreasului, sedentarismul, stressul, oboseala.

Metoda Montignac clasifica alimentele in Glucide, Lipide, Proteine, Fibre si propune o discociere si un consum al alimentelor in functie de aceasta clasificare.

Cateva exemple de disociere a alimentelor prin care vom grabi procesul de ardere a grasimilor sunt in organizarea alimentelor in:

Mese cu Carbohidrati ( sau Glucidice ): Aceste mese contin alimente compuse din Carbohidrati cu IG ( Indice Glicemic ) pana la 50 ( Aceste mese sunt permise in Faza a 2-a). Singurele grasimi permise care se pot combina si include sunt Omega 3 (peste la gratar, abur sau cuptor) sau portii reduse de grasimi monosaturate (ulei de masline, pasta)

Mese Lipidice: in care este permisa combinarea de proteine si grasimi (carnuri, oua, branza ..). In aceste situatii poti sa incluzi carbohidrati cu IG mai mic sau egal cu 35.

Mese Usoare:  alcatuite din carbohidrati cu IG mai mic sau egal cu 35. Singurele grasimi permise sunt grasimile Omega 3 (peste la gratar, abur, cuptor)  si portii reduse de grasimi monosaturate ( ulei de masline, pasta ..)

 

Principiile Dietei Montignac:
⇒ Lipidele vor fi insotite de legume, in special de fibre.
⇒ Arderea grasimilor de rezerva (excesul de greutate) se face prin eliminarea Glucidelor Rele
⇒ Disocierea alimentelor si respectarea intervalului de timp atunci cand se mananca Glucide/ Lipide /Proteine.
⇒ Respecta intervalul de digestie si disociaza alimentele:

∗ Lipidele au in interval de digestie de 5 ore. Dupa o masa bazata pe lipide, asteapta 5 ore inainte de a ingera glucide
∗ Asteapta 3 ore dupa o masa glucidica
∗ Fructele: Se recomanda sa fie mancate separat, cu 20 de minute inaintea mesei.
∗ Mananca cat mai multe fibre
∗ Nu sari peste mese si nu manca in graba

Dieta Montignac consta in 2 faze:

Faza 1: Pierderea in greutate consta in consumul de alimente cu Indice Glicemic mai mic de 35

SUMAR: Eliminarea alimentelor cu indice glicemic ridicat (Glucidele Rele): Zahar, Paine, Fainoase, Paste, Cartoful, Orez, Fasole uscata, Porumbul, Alcoolul, Cafeaua, Bauturi Acidulate, Lactate. Indicat e sa se elimine si Cuscus, Gris, Naut ..
Fructele: trebuie mancate  diferit; Acestea nu trebuie combinate cu nimic altceva (proteine, lipide)  deoarece perturba digestia. Cand sunt mancate impreuna cu carnea sau branzeturile, fructele  raman blocate mai mult timp in stomac unde vor fermenta sub actiunea umiditatii si a caldurii. Consecinta directa e balonarea.
Disociaza alimentelor si respectarea intervalului de digestie (lipide/glucide)

Faza 2: Mentinerea echilibrului ponderal

Screen Shot 2015-07-08 at 4.56.43 PM

Exemple de Meniuri pentri FAZA 1:

Mic Dejun  GLUCIDIC alcatuit din glucide bune si fara lipide.
* un fruct mancat cu minim 20 de minute inainte de masa; alegeti fructele cu indice glicemic mic, mai mic de 35.
* cereale: alege cerealele cu indice glicemic mai mic de 35 aici intra si produsele de panificatie cum ar fi: painea neagra, integrala, de secara;
* legume: arunca o privire peste lista de legume impreuna cu indicele lor glicemic.
* branza de vaci cu 0% materie grasa (ex mozarella, cottage cheese);
* cafea decofeinizata sau ceai;

Mic Dejun PROTEINO-LIPIDIC  (FARA GLUCIDE)

Arunca o privire si peste selectia de Retete de Slabit Montignac:

 

 

 

 

 

 

           

Write a Reply or Comment:

Slabesc Frumos

Fashion

Recomandari:

Support us!

If you like this site please help and make click on any of these buttons!