//

De ce dietele nu functioneaza?

Dietele par inofensive, dar produc daune colaterale. Obsesia pentru greutate duce la tulburari alimentare.

Senzatia de foame si energia consumata de corp sunt ambele controlate de creier. Creierul este cel care determina, inconstient, greutatea optima. Daca pierzi un numar mare de kilograme, creierul crede ca esti flamand. Muschii vor consuma mai putina energie. Dr Rudy Leibel de la Columbia University a descoperit ca oamenii care au scazut cu 10% din greutate, consuma cu 250-400 mai putine calorii deoarece metabolismul incetineste. Aceasta inseamna ca o persoana care tine dieta, trebuie sa manance pentru tot restul vietii mai putin, comparativ cu o persoana care nu a tinut diete si a fost dintotdeauna slaba.

 

Impotrivirea corpului la pierderea in greutate este fireasca. Cand hrana este mai putina, organismul trebuie sa conserve energia. Este mult mai probabil sa luam in greutate decat sa scadem. Din nefericire, o crestere temporara in greutate poate deveni permanenta in cazul in care te mentii la o greutate – mai mare – pe o perioada de cativa ani. Deoarece creierul va interpreta ca asceasta noua greutate e cea normala.

 

Exista 2 tipuri de consumatori: cei intuitivi si cei rationali. Consumatorii intuitivi au sanse scazute sa fie supraponderali deoarece se gandesc mai putin la mancare. Consumatorii rationali sunt mai vulnerabili la stimulii externi alimentari (reclame, promotii) si tind sa manance mai mult. O simpla exceptie (o lingurita de inghetata) poate declansa un apetit necontrolat.

Nu te poti baza pe diete; La 5 ani dupa tinerea unei diete, majoritatea oamenilor au crescut in greutate, multi au pus chiar mai mult decat aveau inainte.

 

Ce se poate face?
* Fii constient de tine, fii atent la obiceiurile personale alimentare. Invata sa intelegi semnalele corpului: sa mananci cand iti e foame, sa te opresti cand esti plin. Cresterea in greutate are loc atunci cand manacam si nu ne e foame.
* Permite-ti sa mananci cat vrei, ce vrei si apoi invata sa intelegi ce te face sa te simti bine.
* Stai jos, la masa, atunci cand mananci si evita orice iti distrage atentia.
* Gandeste-te la cum se simte corpul tau atunci cand mananci

Aici e un TED Talk interesant de dr neurolog Sandra Aamodt care a tinut diete frecvente de la varsta de 13 ani.

maxresdefault Sursa: Sandra Aamodt: Why dieting doesn’t usually work

           

Write a Reply or Comment:

Slabesc Frumos

Fashion

Recomandari:

Support us!

If you like this site please help and make click on any of these buttons!